2011. december 12., hétfő

DEATH NOTE- A HALÁL LISTA





ÉV: 2006-2007
RÉSZEK: 37
KATEGÓRIA: DRÁMAI,PSZICHOLÓGIAI, FANTASY, AKCIÓ, MISZTIKUS, HORROR, THRILLER, SHOUNEN


Azonos nevű manga alapján készült, ami 2003-2006-ig futott 12 kötettel.
Takeshi Obata a rajzoló, és Tsugumi Ooba a történet kitalálója.
Egy kis megjegyzésként: Ők írják a Bakuman mangáját jelenleg is, ami most éli 2.évadját.



Történet
Yagami Light éltanuló, és hanem Japán legokosabb embere.
Suli után megy hazafelé, és a füvön talál egy füzetet, amire az van ráírva "Halál Lista", és bele van írva, hogy akinek beleírják a nevét ebbe a füzetbe, az meghal.
Hazaviszi, majd hezitálás után, de kinyitja a füzetet. Éppen egy bűntényről számol be a tv, és Light próbát tesz. A bűnelkövető 40 másodperc múlva szívinfarktust kapott.
Következő nap ismét tesz egy próbát, és így bebizonyosodik róla, hogy a Halál lista valódi.
Hazaérve, Lightnak megjelenik Ryuk a halálisten, akié a Halál lista. Elmondja, hogy ledobta az emberi világba, mert unatkozott, és aki megtalálja azé lesz.
Light elfogadja a Halál Lista tulajdonjogát, és eldönti, hogy egy új világot teremt, ahol ő uralkodik és nincs bűnözés.
Elkezdi kiírtani a bűnözőket, és nemsokára elég híres lesz Kira néven az egész világon.
A nyomozók értetlenül állnak az ügy mögött, így L segítségét kérik, aki egyben  Kira ellenfele lesz...

Ám nem csak L és Kira "harcairól" szól végig az anime. Igaz legtöbb részben ez a lényeg, de felbukkan még egy másik Halál Lista is, ami Misa tulajdonában fog lenni.
Light pedig csatalkozik L külön kialakított csapatához.
De hogyan, miért, és hogy végződik?
Hát tényleg érdemes megnézni.

A HALÁL LISTA 
-Akinek bele írják a Halál Listába a nevét, meghalt.
-Ehhez kell egy kép és egy arc, mert ha csak az illető nevét tudják, akkor minden ugyanolyan nevű ember meghal.
- Ahhoz, hogy csak az illető arcát kelljen ismerni, a Halál Lista tulajdonos megveszi a Halál Isten szemét, és ezáltal megláthatja az emberek feje felett a nevét és azt, hogy még meddig él, de ha ezt megteszi, akkor oda kell adnia az életének a fele idejét.
- A halálról: Ha valaki csak az illető nevét írja bele, akkor automatikusan 40 másodperc múlva szívinfarktust kap.
-Ha meg akarja szabni a halál okát, arra további 6 perc 40 másodperce van még.
- Aki megérinti a Halál listát, az képes látni a Halál Istent.




VÉLEMÉNY:
CSODÁS, CSODÁS, CSODÁS!!!!
Ötletes, logikus,elgondolkodtató, és egyedi. 
Az a 4 szót tudtam végig magamban ismételgetni.
Az AA-n már pont most írtam róla véleményt így inkább bemásolomXD
Minden tiszteletem a mangakáké akik csinálták. Ehhez tényleg zseninek kell lenni, hogy ilyen történetet kitaláljanak.
L-t nagyon szerettem benne, ő volt a kedvencem. Light-ba nekem felvillant kis LeLouch fíling, de mégis mások, Light sokkal rohadékabb a szemembe mert állítólag az emberek miatt teszi, de közben meg inkább csak az önös szándékai miatt. De még így is bírtam a gyereket, nem mindennapi karakter az biztos. De csak a 25.rész végéig szerettem egy bizonyos ok miatt, így nem spoileresXD
Onnan azt kívántam, hogy haljon meg.
A 26.résztől az anime nekem már kicsit huza-vonának tűnt, és mert nem Light-L "harcok" voltak.
Ha az első 25 rész lett volna, és kapott volna a 26.részben egy olyan befejezést mint a 37.-ben abszolút 20-ast adtam volna rá XD 
A két új srác nekem nem ért fel L-hez ez egyértelmű. 
Továbbá Misa karaktere számomra irritáló volt első perctől fogva, annyira naiv, hogy hihetetlen.

A zenék nagyon jók. Régebben amikor az Animax adta a Death Note-t és először láttam a 2.HARDCORE OPENINGJÉT az nagyon WTF volt és ehhez még mindig tartom magam.Valahogy a képek nem illenek a zenéhez. Az 1.OPENING az viszont királyul sikerült.


Az első 25-re 10 pontot adnék a maradék 12-re pedig 9-et, így


10/10




PILLANATKÉPEK














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése