2013. október 1., kedd

Free!


Bár igaz, hogy rászoktam a szezonos animéket egyben írom egy posztban, de ez a szezon egyik legjobb animéje, amit muszáj kiemelni, és külön írni róla.

Egy reklámmal indított még márciusban az egyik Tamako Market közti részben, és óriási őrület indult el, hogy mi is akar ez lenni. Titkon bíztam benne, hogy az új animéjük.
Majd jött egy fantomkép találgatni, és személy szerint egy Full Metal Panic folytatást vártam, de ennek is örültem, és izgalommal vártam mi is sül ki ebből, hisz a Kyoto Animation-féle slice of life-okra mindig vevő vagyok(ott volt, hogy csak a tavalyi évet nézzem a Hyouka ami nálam az év animéje lett, és a Chuunibyou, ami az év vígjátéka),. ahogy az emberek életszerű mozgásait ábrázolják.
És megjött!
A kép tényleg a Free!-t takarta, így elindultak a PV-k, karakter PV-k sorozata, amitől az embert csak még izgatottabbá vált.. Külön örültem, hogy a reklámban látható szereplők kisfiút arcát átrajzolták egy kicsit felnőttesebbé, hisz ki az aki elhinné, hogy 10 év egy ilyen testtel bír? -.-

De ami leginkább tényleg megmozgatta az agyamat, hogy ismét egy gagyi klisékkel teletömött animét kapunk, vagy valami egyedit, valamit ami az ember tényleg élvez.


Történet

4 fiú aki még általánosban együtt úsztak egy váltót és azóta sem tudták elfelejteni annak érzését.
A gyerekek szétszéledtek, és évek teltek el.
Nanase Haruka és Tachibana Makoto most kezdik második évüket a gimiben.
Haru megszállottsága a víz iránt, néha, sőt inkább gyakran már betegesnek mondható, és Makoto próbálja leállítani. Már első nap harmadik gyerekkori csapattagjukkal találkoznak, aki most kezdi az elsőt. Ő lenne Hazuki Nagisa, aki azzal az ötlettel áll elő, hogy indítsanak egy úszó klubot. Csak, hogy az úszó klubhoz négy tag kell, így elindul a toborzás, emellett pedig a 4.fiú aki úszott velük a váltóban, Matsuoka Rin, sok év után visszatér Ausztráliából egy eléggé megváltozott személyiséggel.



Vélemény


A szezon egyik legjobbja volt, ahogy írtam is.
Az animáció, grafika szemet elkápráztató.
A fiúknak mindenkinek meg van a maga hóbortja. Haru vízmániás, Nagisa egy kívül fitringes, belül kezdődő szadista srác (xD), Makoto maga a kedvesség, na és Rei..... róla nem írtam az ismertetőben mivel csak a 3.résztől bukkan fel mint klubtárs, de személy szerint stabilan első helyen végzett mint kedvenc karakter.
Először egy okos srácnak van beállítva, de a 4. résztől már megismerhetjük a teljes valóját, amivel teljes levett a lábamról, na meg az ő "gyönyörű" imádatával. Emellett ő az aki a kulcsfigurája a végkimenetelnek.
Rin nem igazán tudott meghatni. Számomra egy elég lehangoló karakter volt, aki állandóan vívódott magában, és a végén minden csak az ölébe hullik. Nem érdemelte meg.
Ron testvére, Gou a tanárnő mellett (aki maga se százas) ő volt az egyetlen női karakter, de egy teljesen normális karakterrel bír.
Ha magáról az animében való történésekről kellene írni, akkor olyan anime, ami bemutatja a barátságot poénok tömkelegével, és egy kis csepp drámával. Romantika nincs benne, fanservice viszont van. Bár én nem amiatt néztem, hanem mert a humorára teljesen vevő voltam. Nem csak slice of life, azért úsznak is a srácok, ami izgalmas, de azért ne várjon senki egy Kuroko no Basketet. Ilyen szempontból az ég és föld.
Azért a BL pletykával kapcsolatban is közzétennék a véleményemet.
Ez nem homokos, buzi, BL anime!! Bár azt a kategóriát is szeretem ha jól van tálalva, de ez most nem tartozik ide. Szóval van benne félreértelmezhető nézések, beszélgetések, beszólások, de ez is csak fanservice, így én fiúknak is merném ajánlani nem csak lányoknak.
Az OP-ED párosról azért még pár szót ejtenék, mert kimaradt.
Az OP nagyot ütött, pazar látványt nyújt, és a zene is betalált.
Az ED is teljesen rendben van, egy történetet mesél el, ami ötletes, és a zene se rossz, de maradok az OP-nál.
Én jól szórakoztam rajta, és várok egy második évadot, mert a BD/DVD nagyon klasszul fogy.



PILLANATKÉPEK











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése